18 Mayıs 2012 Cuma

Eşarp/Fular/kravat organizeri yapımı

 gerekli malzemeler,yapıştırıcı,birkaç mandal,kaplamak için desenli kağıt,perdecilerden alınan kartela(Nasıl tarif edeceğim bilemedim ama resimde belli zaten)
 Mandalları kağıtla kaplıyoruz
 kartelayı da kaplayıp,mandalları eşit şekilde yapıştırmak için ölçerek mandalları silikonla yapıştıralım



 tataaam!! Rahatlikla her yere oluyor,kapı arkasına,dolap içine...Ben 2 sene önce yine yapmıştım eşarplarımı bu şekilde muhafaza ediyorum,kullanışlı birşey.Başka yapan var mı bilmiyorum ama birden aklıma gelmişti hemen arkasından yapmıştım.
MMMMM! çoook nefis çıtır çıtır bir halka tatlısı tarifi buldum ikinci denememden de tam not aldı.Deneyin eğer halka tatlısı seviyorsanız.Ben nu sefer şeklini böyleyaptım klasik halka tatlısı şeklinde de görüntü aynı pastanelerdeki gibi.Tarifini nerden aldığımı bilmiyorum:
Malzemeler:
3 su bardağı su
100gr. tereyağ
2,5 su bar. un
3 yumurta
2 yemek kaşığı irmik
1yemek kaşığı nişasta
1tatlı kaşığı şeker
1 tutam tuz
Yapılışı:
Su ve tereyağını kaynatın.Elenmiş un,nişasta ve irmiği yavaş yavaş karıştırarak ekleyin.Şeker ve tuzu da ekleyip tencereye yapışmayan bir hamur elde edene kadar kavurun(8-10 dk Hafif ateşte).Hamur ılıyınca yumurtaları tek tek ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edin.Hamura şekil verip soğuk yağa atın.Hamurlar kızarana kadar pişirin (malum). pişen tatlıları  soğuk şerbete atın .Hamurlar tatlıyı çekene kadar bekletip servis tabağına alın.Şerbetini beğendiğiniz bir şerbet tarifini kullanın.Ben bire bir ekliyorum şekerle suyu.Ayrıca ben bu taridin 1/3'ünü kullanarak bir tabak tatlı elde ettim.(Resimdeki tabakta görünenler tatlının tümü değildir ,Yaklaşık o tabaktakiler kadar daha tatlı çıktı.

6 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

arkadaşım süpersin yaaa. bunlardan elimde var epeyce ilk fırsatta yapacağım hem kendime hem dükkanıma daha yeni atsam mı ki diye düşünüyordum:)))))))))))))

ellerine sağlık

kedicibasi dedi ki...

örgüçantam bu fikrin işine yaraması beni çok mutlu etti.Teşekkür ederim.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM
ÇOK HOŞ BLOG TAKİPTEYİM
SAYFAMA BEKLERİM
:)

YETENEK-SİZİN dedi ki...

10 numara bir fikir hemen uygulanmalı;)

Terzi Ayten dedi ki...

Eşarplar için harika bir fikir kesinlikle bir tane de ben yapacağım :)

kedicibasi dedi ki...

şimdiden kolay gelsin :))